18 /05 / 2024
آخرین خبرها
خانه / خدمات / نصب ، راه اندازی و طراحی دکل های مخابراتی

نصب ، راه اندازی و طراحی دکل های مخابراتی

دکل‌ خودایستا
دکل‌های خودایستا اصطلاحا به دکل‌هایی گفته می‌شود که دارای ۳ یا ۴ پایه بوده و پایه ‌ها با اعضای خرپایی به گونه ای به هم متصل می‌شوند که هر چه به ارتفاع دکل افزوده می شود از اندازه اضلاع آن کاسته می شود، به نوعی که این دکل ها تنها بر روی پایه های خود استوار هستند و از این رو خود ایستا نامیده می شوند.

دکل‌ خودایستای چهارپایه
این نوع دکل‌ها به صورت چهار پایه بوده که معمولاًَ تمام قطعات دکل از نبشی ساخته می‌شود که بوسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. این دکل‌ ها برای بارهای زیاد و معمولاً برای ارتفاع‌ های بلند تر از ۲۴ متر استفاده می‌شود.

دکل‌ خودایستای سه پایه
دکل‌های خودایستا سه پایه دکل‌ هایی هستند که به صورت مشبک بوده و دارای سه پایه می ‌باشد. پایه ‌ها اکثرا از لوله و اعضای داخلی به صورت خرپایی از نبشی ساخته می‌شود. در ساخت پایه‌ها از نبشی، نبشی ۶۰ درجه، میل گردهای توپر، پروفیل ‌های خمکاری شده و… نیز استفاده می‌شود. اعضای داخلی ( بریس‌ها ) از نبشی، لوله و میلگرد ساخته می‌شود. این نوع دکل‌ ها برای نصب آنتن های ماکروویو، آنتن های موبایل و بی سیم استفاده می‌شود.

دکل‌های مهاری
دکل‌های مهاری به دکل‌هایی گفته می‌شود که بوسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار گردند. مزیت عمده این نوع دکل‌ها وزن پایین آنها می باشد. اغلب در شبکه تلفن همراه، شبکه‌های بی سیم شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این دکل‌ ها قابلیت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و در زمان هایی که نیاز به ارتفاعی بیش از ارتفاع پشت بام جهت نصب آنتن های مخابراتی می باشد، کاربردهای بسیاری دارند.
این نوع دکل‌ها قابلیت نصب بر روی زمین را نیز دارا می باشند. به خاطر سبکی وزن، بهای این دکل‌ها کمتر از دکل‌های دیگر بوده و نصب آنها ساده و کم هزینه‌است. این دکل‌ها بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می‌شوند از انواع آن می‌توان به دکل‌های سری G اشاره کرد که با انواعG25، G35 و G45 تولید می‌شوند. این دکل‌ها به صورت سه و یا چهار ضلعی و به صورت سکشن‌های سه متری تولید می شوند. ا این نوع از دکل‌های مهاری تحمل بار بسیار کم داشته و تنها برای نصب آنتن ‌های بی سیم و یا دیش‌ های کوچک استفاده می‌گردند. عدد مقابل G نشان دهنده عرض قاعده بخش‌ها به سانتیمتر می‌باشد. این دکل‌ها به دلیل سبکی بیشتر در پشت بام‌ها نصب می‌شوند و حداقل در هر ۹ متر به وسیله سیم مهار از سه جهت مهار می‌شوند. ارتفاع مهار بنا به شرایط نصب، ارتفاع دکل و بار بر روی دکل می تواند متفاوت باشد.

دکل‌های تک‌پایه
دکل‌های تک‌پایه یا مونوپل به دکل‌هایی گفته می‌شود که به صورت تک‌پایه باشد. این دکل‌ها با مقاطع چند وجهی ساخته می‌شود.
این نوع دکل‌ها بر روی یک پایه استوار بوده و لنگر زیادی در پای دکل وجود دارد. لرزش این دکل‌ها به تناسب بقیه دکل‌ها بیشتر می‌باشد. این نوع دکل‌ها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنند در محیط‌های شهری که زمین از ارزش بالائی برخوردار است استفاده می‌شود. ظرفیت باربری آنها محدود بوده و در اکثر مواقع تنها برای شبکه موبایل استفاده می‌شود. این دکل‌ها تنها با جرثقیل نصب می‌شود و لذا در محل هایی نصب می گردند که امکان حرکت و نصب با جرثقیل وجود داشته باشد.

استفاده مهارکش در نصب دکل های مهاری
پس از جوشکاری می بایست محل های پالس شده به کمک دستگاه های الکترومغناطیس و یا توسط اسپری تست جوش مورد بازرسی قرار گیرند و سپس برای جلوگیری از زنگ زدگی تمامی محل های جوشکاری شده رنگ شوند. سپس با توجه به متراژ دکل مهاری لازم است تا در نصب دکل از مهارکش های مناسبی استفاده شود. هلالی ها در نصب سیم بکسل ها نقش بسزایی دارند و اجازه نمی دهند که سیم بکسل ها به مرور ساییده شده و دکل سقوط کند پس باید در زمانی که سیم بکسل ها قلاب می شوند حتما از روی هلالی ها عبور کنند. لازم است تا در هنگام نصب از سیم بکسل های خشک استفاده شود زیرا مدل های کنفی به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالایی که دارند برای نصب دکل های مخابراتی مناسب نیستند. البته توجه داشته باشید سیم بکسل های خشک هم باید در حدود چند سانتیمتر انعطاف داشته باشند و هیچگاه نباید دکل های مهاری در فشار شدیدی قرار بگیرند.

نصب دکل مخابراتی
در هنگام نصب دکل های مخابراتی باید ارتفاع دکل را در نظر داشته باشید زیرا پایه دکل می بایست متناسب با ارتفاع دکل نصب و مقاوم سازی سازد. دکل هایی که کمتر از ۱۵ متر ارتفاع دارند به وسیله استفاده از یک تیر آهن که در سقف سازه و یا محلی نزدیک پایه دکل قرار داشته باشد عملیات نصب انجام می شود اما در صورتی که ارتفاع دکل مهاری از ۱۵ متر بیشتر باشد لازم است تا مرحله نصب پایه دکل با مهارت بیشتری توسط فونداسیون بندی و سیمان ریزی سپس ایزوگام محل انجام بگیرد. بعد از اینکه دکل مهاری نصب شد می بایست یک مسئول فنی در بازه های زمانی مختلف دکل را مورد بازدید قرار دهد و دکل مهاری را از نظر تراز بودن و همچنین محکم بودن سیم های مهاری که غالبا از جنس فولاد هستند را با چکش تست کند.

جهت انجام مشاوره رایگان در خصوص انتخاب نوع دکل متناسب با کاربرد مورد نظر شما و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید.
021-66058456
021-66058455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر گونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت پیگرد قانونی دارد